ПРЕВЕНТИВНЕ ТА ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ
Правова освіта та правове виховання передбачає створення системи навчання та виховання, спрямованої на формування нового, вищого рівня правової культури особистості. Наріжним стрижнем цієї культури є правосвідомість особистості, що включає отримання системних наукових знань.
Правова культура суспільства - як стабільна відповідність способу і результату поведінки всіх і кожного правовим нормам, принципам, цінностям - відображує рівень розвитку правосвідомості кожної особистості і вміщує в собі не тільки знання про закон і правопорядок, але й безпосередні дії людини (прояв законослухняності, поваги до права, закону) в різних, навіть виняткових життєвих ситуаціях, передбачає уміння і готовність особистості вирішувати свої життєві проблеми, жити з людьми і серед людей, орієнтуючись на норми права і не виходячи за межі закону.
Проблема превентивності завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних, медичних, правових, соціологічних досліджень у різних країнах світу.
Превентивне виховання – це цілісна система підготовчих, профілактичних дій педагогів із метою запобігання формуванню негативних звичок, рис характеру та проявам асоціальної поведінки підлітків, а також організація належного догляду за їх діяльністю.
Завдання:
- забезпечення виховання у вихованців високих моральних рис, які є головним чинником вибору способів поведінки. Воно має здійснюватися на основі морально-правових знань, уявлень, поглядів, переконань, почуттів, які склалися в нашому суспільстві й становлять суспільну свідомість; забезпечення подолання окремими учнями шкідливих звичок і навичок, що сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.
- надання учням знань про закони Держави, підвищення їх юридичної обізнаності, інформування з актуальних питань права;
- виховання поваги до держави і права;
- вироблення умінь і навичок правової поведінки;
- виховання нетерпимого ставлення до правопорушень і злочинності, спонукання до посильної участі в боротьбі з негативними явищами в житті.
Форми проведення:
Диспути, перегляди відеороликів з обговоренням, театралізовані виховні заходи, зустрічі з цікавими людьми, блоки питань та відповідей.
Коментарi